Akrylställ för skönhetsprodukter: 6 sätt för att öka försäljningen

Har du någonsin gått in i en sminkaffär eller genom en sminkavdelning utan att bli överväldigad av alla färger och dofter? Många människor på jakt efter produkter inom skönhet och hälsa översvämmas av produkter som de måste sortera igenom i deras strävan att hitta sin favoritnyans av läppstift eller makeup-palett.

Som butiksinnehavare är det viktigt att organisera och visa upp era produkter effektivt och se till att era kunder inte bara hittar den produkt de söker, utan också att uppmärksammar andra varor i butiken. Produktställ i akryl är bra för att visa upp era makeup produkter på ett iögonfallande och inbjudande sätt. En sminkdisplay i akryl eller plexiglas hjälper era kunder att hitta den produkt de behöver och uppmuntrar dem att lägga till fler varor till sitt köp. Här presenteras 6 sätt på hur akrylställ för skönhetsprodukter kan användas för att öka försäljningen.

Nailpolish display 150x145 Akrylställ för skönhetsprodukter: 6 sätt för att öka försäljningen   Akriform1. Akrylställ för skönhetsprodukter som visar upp färg

Även om ni inte vill överväldiga kunderna med färg, vill ni dra deras ögon mot ställ som har produkter arrangerade på ett inbjudande sätt. Kosmetikställ i klar akryl är perfekta för att framhäva produkternas färger eftersom de syns från alla håll.

 

 

Makeup palette display 150x97 Akrylställ för skönhetsprodukter: 6 sätt för att öka försäljningen   Akriform 2. Visa makeup paletter både öppna och stängda

Folk älskar makeup paletter. Färgskalan har redan räknats ut och ordnats snyggt och kompakt, vilket gör paletter perfekt för resor, gåvor m.m. Många skönhetsmärken, till exempel Dior, Lancome och Clarins, utformar noggrant attraktiva och kreativa förpackningar för deras makeup paletter som är väl värda att visa upp. Välj en display som låter kunden se såväl insidan som utsidan av paletterna.

 

Makeup display mascara 150x106 Akrylställ för skönhetsprodukter: 6 sätt för att öka försäljningen   Akriform 3. Uppmuntra konsumenterna att ta på makeup produkterna

Att få en kund att märka en produkt är bra, men att få dem att ta upp och undersöka den i närmare detalj är ännu bättre! En köpare som plockat upp en produkt är mer benägen att slutligen köpa den. Gör det därför enkelt för era kunder att plocka upp och titta närmare på produkterna i er butik. Sminkstället på bilden här intill, med mascara-förpackningarna lutade på ett inbjudande sätt, uppmuntra konsumenten att plocka upp produkten. Den här typen av produktställ förmår också kunden att ta i “rätt” produkt, en tester, istället för att öppna förpackningen på en artikel som ska säljas.

 

 YSL Makeup display 112x150 Akrylställ för skönhetsprodukter: 6 sätt för att öka försäljningen   Akriform 4. Organisera produkter och marknadsför varumärket samtidigt

Som sminkstället gör på bilden här intill, försök att slå två flugor i en smäll och visa upp er produkt samtidigt som ni marknadsför ert varumärke. Förbipasserande kunder kommer inte kunna låta bli att märka en så kreativ display och de kommer att veta exakt vad som erbjuds. En sådan stark presentation av både varumärket och produkten kommer att gå långt för att uppmuntra konsumenter att komma in och göra ett köp, när de annars kanske bara hade gått förbi.

 

Makeup display with ad 150x110 Akrylställ för skönhetsprodukter: 6 sätt för att öka försäljningen   Akriform 5. Kompletterande färger vid arrangerande av makeup

För att hjälpa dina kunder att hitta vad de behöver (och föreslå kompletterande produkter, så att de inte bara köper vad de ”behöver” utan också något de ”vill ha”) är det en god idé att placera produkterna färgmatchat. En osmickrande kollision mellan nagellacksfärger dåligt arrangerade på en hylla kommer att göra det mycket svårare för en kund att hitta den ton de är ute efter och risken finns att köpet inte blir av. En annan anledning till att färgkoordinera är att många människor har en preferens för vissa färger eller nyanser på makeup. Om konsumenten hittar alla färger/nyanser som de tenderar att föredra genom att dessa grupperats tillsammans, är sannolikheten större att mer än en vara läggs i varukorgen.

 

MAkeup turntable display 112x150 Akrylställ för skönhetsprodukter: 6 sätt för att öka försäljningen   Akriform

6. Gör produkterna lättillgängliga

Det är inte en överraskning – människor tycker om att kunna nå de produkter de är ute efter. Konsumenter tenderar att uppskatta (och köpa) produkter som är inom räckhåll. Det är viktigt att kunna undersöka, plocka ihop och jämföra varor utan att behöva sträcka sig högt, be om hjälp, eller allmänt lägga ner mer tid än nödvändigt på grund av att produkten är svårtillgänglig. Gör det så enkelt som möjligt för dina kunder att plocka på sig varor genom att placera dina mest populära produkter på en roterbar makeup display i akryl. Placera dessa praktiska ställ nära kassadiskarna (uppmuntrar kunderna att titta och plocka på sig fler varor när de står och väntar i kön) eller andra högtrafikerade områden i hela din butik.

 

Kontakta oss för specialanpassade lösningar som bäst visar upp era produkter!

Våra experter på Akriform hjälper dig gärna med råd om vilken typ av produktställ som passar dina produkter bäst, oavsett om det är inom området skönhet och hälsa eller någon annan bransch. En attraktiv display inom detaljhandeln hjälper dig att öka försäljningen. Besök gärna vårt galleri för specialprodukter, där finns en mängd foton på olika kosmetiska displayer vi tillverkat åt våra kunder. Läs mer om våra specialprodukter och kontakta oss idag!