EuroShop 2014

EuroShop 2014: Mässöversikt Den ursprungliga EuroShop Mässan ägde rum 1966 och har utvecklats till en av världens största mässor för detaljhandeln. Mässan har vuxit sedan 1966 från runt 300 utställare från 10 länder med då 28 000 besökare till idag över 2 000 utställare från ca 50 länder med över 100 000 besökare. EuroShop hålls var tredje år […]

”Maximising Sales”- Akriform in Sweets & Snacks World

Maximising Sales Sweets and Snacks World, Confectionery Production 20 December 2013 Robert Engström, director of operations for bulk merchandising at Akriform Plast considers strategies to help retailers and suppliers maximise confectionery sales. What is your strategy to remain relevant to the confectionery customer of tomorrow? Despite difficult economic conditions, the global retail industry as a […]

ISM 2014 – Godisbranschens mest betydande mässsa

ISM står för Inter Süßwaren – Messe, som betyder ”Internationell godis och snacks-mässa”. ISM: Framtiden för godis 2014 kommer att vara den 44:e ISM-mässan. ISM är godisbranschens största mässa med en utställningsyta på över 110 000 kvadratmeter. Många anser att ISM är den viktigaste affärs-och kommunikationsplattformen för branschen.   Från ISM-webbplats: ”ISM är den största och […]